יום רביעי, 18 בפברואר 2015

טיפים ללפלנד לגבי מזג האוויר

לפלנד השבדית בחורף - טמפרטורות קיצוניות ומזג אויר הפכפך
מזג האוויר בלפלנד עלול להיות הפכפך ביותר. השמים הפתוחים עלולים להטעות אתכם ותוך זמן קצר תתחילו לראות פתיתי שלג. כשתרימו את העיניים לעבר השמים תגלו עננים אפורים שאין להם סוף ורוחות עזות. 


ראשית חשוב להבין שבכל עונה התנאים משתנים במקומות אלו בצורה קיצונית ולכן טיפים לקייץ בלפלנד אינם דומים כלל לטיפים עבור תקופת החורף. לשם כך כדאי לבדוק מהו מזג האוויר במקום שאליו אתם נוסעים ויותר מכך - לעקוב אחרי השינויים בהמשך שבועיים לפחות. כיוון שיום אחד הטמפרטורה יכולה להיות 0 מעלות ולמחרת מינוס שלושים מעלות. 

הנסיעה שלנו שהתקיימה בתחילת פברואר. מזג אוויר זה שונה לחלוטין ממזג האוויר בחודשי הקיץ. בסביבות יוני תוכלו לראות את אחת התופעות המדליקות ביותר של חוג הקוטב וזה זריחתה של השמש בשעות הלילה. נהוג לחגוג ולהרים כוסית בשעה 24:00 בלילה לאורה של השמש.
נסיעה על אופנועי שלג בטמפרטורה של מינוס 20 מעלות פלוס פקטור של הרוח
משקפי גוגלס חובה!וכמו כן 2 זוגות כפפות או כפפות מרופדות מבפנים ואטומות לרוח
ליחצו על התמונה לקטלוג של חנות מסעות
  • יובש וסדקים בעור
    מזג האוויר יבש מאוד ואף מגיע לאחוז לחות 0. לכן קחו אתכם קרם לחות, הצטיידו בתכשירי לחות לשפתיים. תמיד תוכלו לרכוש את ציוד זה גם במקום עצמו. כ 50 מטרים מאכסניית ABISKO תוכלו לקנות בסופר כל מה שהמקומיים משתמשים אולם המלצתי היא לקנות בארץ את הציוד כיוון שלא תמיד מקומות אלו פתוחים, לא תמיד יש להם את מה שאתם צריכים ולעתים ישנן רגישויות ודברים שאתם רוצים לחסוך מעצמכם. היובש אצלי בשפתיים החל לאחר כ 3-4 ימים.
  • כפפות חובה! אין להוריד אותן במהלך הטיול!
    כוויות קור שקיבלתי היו כתוצאה מכך שהורדתי את הכפפות
    כדי לצלם עם הטלפון הסלולארי בטיפשותי!
    חסכו מכם! ואל תעשו שטויות כמוני 
  • כוויות קור - כפפות טאץ' חובה!
    במהלך הטיול צילמתי המון ומשום מה למרות שרכשתי כפפות טאץ' מעולות שמאפשרות לצלם אפילו עם הטלפון הסלולארי עשיתי טעות וכל הזמן הורדתי את הכפפות וצילמתי עם ידיים חשופות. טעות זו עלתה לי במחיר של כוויות קור. כך הבנתי שגם אם אני מסוגל לעמוד בקור העז - הנזק מופיע בדומה לכוויות חום ושיזוף - רק לאחר זמן מסוים. אז גם אם נראה לכם שאתם מסוגלים לעמוד בקור השאירו עליכם את הכפפות ונסו להתרגל לכך שהן עליכן כל הזמן ותחסכו לעור שלכם נזקים מסוג זה. 


את הכפפות שלנו רכשנו גם ברשת למטייל



וגם השלמות ציוד בחנות מסעות (בפתח תקווה)  


אתם מוזמנים להירשם במייל ולקבל עדכונים כשמתעדכנת הכתבה
כמו כן אשמח לשמוע תגובות שלכם לכתבה זו ולשאר התכנים

ניפגש בשבילים
עמית אופיר






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר