יום שבת, 28 בפברואר 2015

איפה זה לפלנד? טיפים לטיול בלפלנד והמלצה חמה על לפלנד השבדית

מרבית הישראלים אינם יודעים דבר על לפלנד וחושבים כי מדובר במדינה עצמאית מרבית אם לא כל הטיולים המאורגנים כיום מובילים את הנוסעים ללפלנד הפינית אשר נעשתה מסחרית ביותר - דבר שמקשה על הנאה מהטיול כיוון שהשבילים מלוכלכים מאין-ספור מטיילים שכבר עברו על שבילים אלו. כך הקסם של לפלנד נעלם מחוויית התייר.
אנחנו החלטנו לנסוע נסיעה עצמאית והחלטנו לנסוע ללפלנד השבדית אשר כתוצאה מהיותה מדינה סוציאליסטית לא שיווקה את עצמה כמו פינלנד ולכן מעטים הישראלים שיודעים כלל על קיומה וכאשר הם נוסעים ללפלנד - הם אינם יודעים לעשות את האבחנה לאן בדיוק הם נוסעים ומה הם מפספסים. לכן ראשית אני ממליץ לברר מעט יותר על לפלנד ולבחור את סוג הטיול שאתם רוצים לעשות.



במידה ואתם רוצים לעשות טיול עצמאי אני ממליץ לכם בחום לנסוע ללפנד השבדית וליהנות מחוויה ראשונית ומיוחדת. כמו כן מבדיקה שערכתי, הנקודה הטובה ביותר לצפייה באורות הזוהר הצפוני היא שמורת אביסקו בשבדיה שם הוקמה תחנת השמים הפתוחים - חוויה בלתי נשכחת ומומלצת לכולם. בתקופה בה אנחנו נסענו הטמפרטורה היתה הפכפכה מאוד ונעה בין מינוס 1 למינוס 30.

כמו שאתם בטח מדמיינים לעצמכם ישנו הבדל עצום בין הטמפרטורות והציוד שמגן מפני הקור בטמפרטורות הקרובות לאפס מעלות - מינוס 15 מעלות אינו מצליח לשמור על חום הגוף בטמפרטורות כל כך קרות כמו מינוס 30 מעלות. 








הצטיידות נכונה של ציוד תאפשר לכם לטייל ללא כל בעיה בחוץ במשך זמן ממושך ואפילו שעות ארוכות גם כאשר ישנה רוח ויורד שלג. לשם כך מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע וכמו כן לבדוק האם במלון בו אתם מתארחים מספקים לכם ציוד. במלון שלנו סיפקו לנו כל ציוד שרק היינו זקוקים לו אולם הגענו מצויידים היטב ועל כך אני ממליץ בחום - אל תהיו תלויים בציוד שאינכם מכירים אבל כאשר אתם כבר שם - היעזרו בידע ובציוד של המקומיים כיוון שעבורם מדובר בשגרה יום יומית. 



מאחל לכם טיול מהנה וחיזרו בשלום

תגובה 1:

  1. קיים כזה מקום לפלנד? חח... וואלה לא ידעתי.

    השבמחק

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר