יום שני, 23 בפברואר 2015

חוויות מלפלנד / שמורת אביסקו - טיפים לטיול בלפלנד - חוויה של פעם בחיים!

למרות שתמונות אלו נראות תמונות קשות. למעשה מדובר בכמה מהרגעים הטובים והמצחיקים ביותר שחוויתי בטיול. אחרי מקלחת טובה במים רותחים יצאתי החוצה לטמפרטורה של כמינוס 15 לכמה דקות קצרות ונתתי לחום הגופי צבר במקלחת לשמש לי כחומת מגן בפני הקור המקפיא. כך הסתובבתי כמה דקות לפני שחזרתי פנימה למקלחת נוספת. בטיול יש לנו הזדמנויות רבות לממש את הפנטזיות שלנו ולהיות באמת מי שאנחנו רוצים להיות מבלי שיכירו אותנו מסביב, מבלי שישפטו אותנו וינסו להניא אותנו מלעשות דבר מה טפשי. 
לפעמים אנחנו זקוקים לעשות דברים מטופשים, לבחון את הגבולות שלנו, להתמסר לעצמנו ולתת את כל מה שיש לנו לתת. אנשים שמטיילים הרבה מגלים את הצד הזה של החיים. את ההזדמנויות הקטנות האלו להשתחרר ולעשות דברים שבחיים היום יומיים רדומים אצלנו ונחשבים לבלתי מעשיים ולא הגיוניים. זוהי ההזדמנות שלנו ללכת על כל הקופה. להגשים את עצמנו, להיות יצירתיים, להיות חסרי גבולות, להיות מאושרים!
האגם הקפוא Torneträsk מול חופי שמורת אביסקו השלג קפא והפך לקרח דחוס בעובי של מטר. באחד הימים יצאנו קייטן אטמו ואני לכיוון האגם במטרה לחצות אותו אולם אחרי כ 500 מטרים נמשכנו לאי די גדול שבלט החוצה מתוך הקרח. כאשר התקרבנו לאזור זה השלג החל להיות יותר ויותר עמוק ובשלב מסויים הגיע לעובי של חצי מטר ויותר. השלג היה רך כל כך שלא יכולתי לעמוד בפני הרצון לשחק בו ולהשתולל קצת. למרות שתמונה זו נראית כאילו אני סובל, למעשה זו היתה חווייה מצחיקה ומהנה ביותר. הביגוד החם והמקצועי שלבשתי הגן עלי ובקושי הרגשתי את הקור. כמה ימים מאוחר יותר ראיתי סרטון של השועלים שמסתובבים באזור והופתעתי לגלות כי גם הם קופצים קפיצת ראש אל תוך השלג העמוק כדי לצוד את טרפם שמנסה להתחבא מפניהם מתחת לפני השלג. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר