יום חמישי, 19 בפברואר 2015

איזה סוג טיול מומלץ לעשות בלפלנד השבדית, מהי רמת הקושי והאם זה טיול שמתאים לכל אחד?

טיפוס על מפלי קרח
כיום רוב האנשים שנוסעים ללפלנד נוסעים עם קבוצות מאורגנות הנוסעות לפינלנד.
שבדיה מבחינה זו היא ארץ די בתולית ולכן הטיול מתאים ראשית לאנשים שמחפשים דברים ראשוניים יותר. מבחינת רמת קושי הטיול הזה יכול להתאים לכל הספקטרום של מטיילים החל מטיולי משפחות (מומלץ לילדים גדולים / נערים יותר מאשר ילדים קטנים או תינוקות - בכל זאת מדובר בטמפרטורות קיצוניות בתקופת החורף.) וכמו הטיול יכול להתאים למטייל הסולו וכן למטיילים בקבוצות המעוניינים בהרפתקה שכולה שלהם. באופן אישי אינני אוהב טיולי קבוצות גדולים ואני מעדיף להרכיב את הקבוצה שאיתה אני נוסע או לנסוע לבד או עם אדם אחד או שניים. היתרון הגדול של טיול מסוג זה הוא שהוא מאוד פשוט לביצוע. דרכי הגישה בשבדיה נגישים ביותר ומאוד קל להגיע לאביסקו. מצד שני האזור הוא די פראי ולכן החוויה היא כל כך עוצמתית. יתרון נוסף לטיול מסוג זה הוא העובדה שאביסקו הוא כפר קטן המוקף באטרקציות רבות הנמצאות בקרבתו - דבר המאפשר לתכנן בכל יום סוגי טיולים שונים לחלוטין ולגוון מבחינת הפעילויות כך שהטיול בשלמותו יאפשר לכם לחוות שלל חוויות החל מטיפוס על מפלי קרח, הליכה בשלג עם נעלי שלג מיוחדות, דייג באגם קפוא, נסיעה על מזחלות שלג הרתומות לאופנוע שלג, רכיבה על אופנועי שלג עוצמתיים בשמורה היפיפייה, נסיעה לנורווגיה לעיר נרוויק שנמצאת במרחק של כשעה ורבע בסך הכל מאביסקו, ביקור במלון הקרח המקורי והמפורסם של העיר קירונה, ביקור במכרה הברזל וכמובן בלילות כאשר מזג האוויר בהיר ומאפשר זאת - צפייה באחד המחזות המופלאים שיש על כדור הארץ - אורות הזוהר הצפוני.



ביקור במלון הקרח בקירונה
מדהים מה שאפשר לעשות עם קרח!
אנחנו באחד הימים גם יצאנו לחצות את האגם הקפוא - אחת החוויות המדהימות ביותר שחווינו כיוון שבשלב מסויים התחושה היא שהלכנו במדבר של קרח כאשר מכל הצדדים הנוף היה לבן. השקט העוצמתי וההליכה על השלג הוא חוויה בלתי נשכחת כיוון שלמרות שהשלג שנערם היה כבר כמטר ולא היתה סכנה כלשהי לנפילה למי האגם (שעומקו כ 200 מטרים) עדיין ההתרגשות והחשש אחזו בנו כיוון שמידי פעם השלג התבקע מתחת לפני המים ונסדק תוך שנשמעים קולות פיצוץ עזים. כמו כן צורת ההתגבשות של השלג שונה בכל פעם כנראה עקב המהירות שבה קפא. המרקם שלו בכל פעם היה מהמם ביופיו. לפעמים הוא רך ופלאפי ולעתים הוא קפוא וקשה כמו סלע חלקלק ושקוף. פעמים אחדות השלג על האגם הקפוא היה שקוף לגמרי ויכולנו לראות את החושך המקפיא שנמצא מתחת לפני המים. 



















הדרך הנוחה והזולה להגיע ללפלנד היא דרך שטוקהולם בשבדיה. ההמלצה שלי על מלון מעולה, איכותי וזול הוא מלון HTL - שעליו אני מספר במאמר אחר בבלוג זה - הנה תמונה מהחדרים שבמלון הממוקם במרכז העיר (200 מטרים מהתחנה המרכזית) במיקום מעולה שיאפשר לכם לטייל רגלית במקומות מקסימים בשטוקהולם כולל את העיר העתיקה.


מלון HTL - שטוקהולם שבדיה - איכות ללא התפשרות ומחירים ממש זולים במרכז העיר!
להזמנת חדרים וכניסה לאתר המלון ליחצו

לסיכום טיול זה לשבדיה הוא טיול פשוט ונוח לביצוע תוך שמירה על איכות חיים מוכרת, מסעדות טובות, בתי אירוח ברמה טובה ואיכותית בהם תוכלו לשמור על קשר אם תרצו עם המשפחה או החברים - יש WIFI באזור המלון והאכסניה כך שגם מבחינה זו לא מדובר בטיול אקסטרים יותר ממה שתרצו שהוא יהיה. בנוסף שהייה בנקודת כוכב המאפשרת לכם לצאת לטיולים יומיים ולחזור ללון במקום אחד תאפשר לכם לפרוק את החפצים שלכם ולחוש בבית.  ליצירת קשר והזמנת מקומות במלון HTL בשטוקהולם וכן להזמנת מקומות באכסניית אביסקו ABISKO



במידה ובאמת תרצו להפוך את הטיול שלכם לאקסטרימי יותר גם זאת תוכלו. מנהל האכסניה, KLAS לשעבר חייל בכוחות המיוחדים של הצבא השבדי רק מחכה לחברה שרוצים לצאת לשטח ולהתנסות בטיול שטח בו תוכלו לישון בחוץ, להקים מחסה ולתרגל טכניקות שונות לשהייה בשטח בתנאים קיצוניים. כך תוכלו לדוגמה להזמין טיול אישי עם קלאס לכמה ימים וכמו כן לבנות ביחד איתו את הטיול המושלם עבור הצרכים שלכם. 
מזחלות כלבי האסקי בשלג - חווייה בלתי נשכחת בטבע
אטרקציות אקסטרים לכל המשפחה, טיולי זוגות וכמובן טיולי סולו
טבע פראי ובתולי

נופים עוצרי נשימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר