יום חמישי, 15 בינואר 2015

הכנות לקראת הנסיעה ללפלנד השוודית - טיפים לצלמים בתנאי קור

הכנות לקראת הנסיעה לקוטב - טיפים לצלמים בתנאי קור / מאת אטמו קייטן

הזוהר הצפוני הוא אחד המחזות המופלאים שיש לעולם שלנו להציע, בעידן שחלק גדול מהתקשורת היא ויזואלית הרצון לתעד ולהנציח את התופעה הוא גדול.

תמונה זו צולמה על ידי קייטן אטמו


בתחילת פברואר אני נוסע להגשים עוד חלום! הפעם ביחד עם עמית אופיר חברי משכבר הימים.
הפארק הלאומי אביסקו בלפלנד השוודית הוא אחד המקומות המצוינים לצפות בזוהר הצפוני,מיקום מעל קו רוחב 66 בתוך החוג הארקטי הרחק ממקומות ישוב, מהווים תנאים מצוינים לצפייה באורות הצפון. זו הפעם הראשונה שאצלם באזור קר כל כך. צילום בטמפרטורת של -20 -30 מוריד באופן משמעותי מביצועי הסוללות כך שיש לקחת מספר סוללות גיבויי, גם חשיפות תריס ארוכות משפיעות על אורך חיי הסוללה (חשיפה ארוכה נדרשת בצילום לילה)

הציוד שאני לוקח איתי מורכב משלוש מצלמות, ניקון d-7100 מצלמת פוקט של בלק מגי׳ק וגו פרו שהיא היום חלק בלתי נפרד מארסנל של כמעט כל צלם, העדשות שאצלם איתן סיגמא 18-35  צמצם 1.8 טמרון  17-55 צמצם 2.8 ועדשת טלה של סיגמא 150-500 כצלם טבע העדשה הזו שימשה אותי בלא מעט מקומות.

אפשר לראות חלק מהעבודות איתה באתר   www.filmingnature.com 
כמובן שעדשה כזו היא פתרון יחסית זול לעדשות טלה יקרות יותר של ניקון או קנון.
אם יתמזל המזל והאורות יופיעו בפנינו אצלם צילום מקטעים (timelaps) עם הניקון (לאחר מכן אערוך את זה לסרטון) אני את מוד הלילה שקיים בגופרו 4 החדשה.
מאחר ובעיקר אני מצלם טבע כמובן אנסה לתעד את מה שיש לאיבסקו להציע, גרגרנים, חתולי בר, דובים דישונים סוגי עיטים שונים איות ובז ארקטי (צילום מצורף) וציפורי שיר שונות, מקווה שכשנחזור נוכל לשתף אותכם בתוצאות ולתת טיפים לכל מי שמעוניין לצלם באזורים אלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר