יום שני, 1 בדצמבר 2014

10 סיבות טובות לטוס ללפלנד

למה דווקא לפלנד? מה איבדתי שם? הנה כמה סיבות טובות למה החלטתי לנסוע ללפלנד

1. חלום ילדות

אם נילס הולגרסון, גיבור ילדותי כנראה ידע מה הוא עושה ונסע ללפלנד, אין מצב שאני מפספס את ההזדמנות של פעם בחיים לפגוש אותו, או לפחות ללכת בעקבותיו. הנופים הקסומים ההרים המושלגים, הקסם של ילדותי.




2. אורות הצפון

אורות הזוהר הצפוני הוא חלום שחובה לראות לפחות פעם אחת בחיים. זה אולי הדבר הכי קרוב לתחושת חלל שאפשר להגיע אליה. אגדות רבות סופרו על אורות הזוהר הצפוני, מעשיו עם וסיפורים. אין לי ספק שיהיה מרתק לשמוע אותם כשלמולי זורחים האורות עצמם בהופעה חיה ושמורים לי המקומות בשורה הראשונה!

Aurora Borealis - Finnish Lapland

3. מסע מזחלות

התעללות בבעלי חיים היא דבר בלתי נתפש בעיני ואינני מעודד אותו. אני מקווה לגלות שהשימוש בכלבים נעשה ללא התעללות ועם המון אהבה לחיות יפיפות אלו. כלבי השלג הינם תערובת של כלבים עם זאבים ומרתק אותי לפגוש באופן אישי את הכלבים הללו ואת המאמנים שלהם. מדובר בחיות אינטילגנטיות ביותר ומסע מזחלות בשלג בו חיי וחייהם של הכלבים קשורים אלו באלו מלהיב אותי ומזכיר לי את "תומסון" הסוס שעליו רכבתי בביצות הפנטנאל לפני שנים. אותו סוס שהציל את חיי פעמים רבות ואני את חייו. מעט על סיפורו של תומסון הסוס וההרפתקאות המרתקות שלי ושלו בביצות ברזיל על גבול בוליביה תמצאו בספר רומן המסע "לחישות" בהוצאת הקיבוץ המאוחד. (להזמנה במבצע כולל משלוח לחצו כאן)  

Husky Sledging - Swedish Lapland

4. אוהל במדבר מושלג

אוהל במדבר מושלג נשמע לי כמו סיפור הרפתקאות שאשמח לספר בבוא היום לילדיי. חווייה עוצמתית ובלתי נשכחת. אולי הקרובה ביותר ללהיות אסקימוסי.

Lapland Tipi

5. איפה עוד תוכלו לראות יצור מדהים כמו זה?

זהו ללא ספק אחד מבעלי החיים החמודים שקיימים

Lapland Owl / Lapland Uil

6. הכפר של סנטה קלאוס

זוהי הזדמנות מצויינת לפגוש גם את סנטה קלאוס, להכין איש שלג ללטף את איילי הצפון ואולי אפילו לקבל מתנות...

Santa Claus Village

7. ליהנות מהמרחבים המופלאים והאוויר הצח

שטחו של אזור לפלנד הוא כמאה אלף קמ"ר. אין ספק שזה מקום למצוא קצת שקט ושלווה. לכן אם אתם מחפשים טיולים באזורים פחות מתוירים זה המקום בשבילכם!

Lapland



8. לצפות באייל הצפון.

הזדמנות מצוינת לצפות אישית באיילי צפון...

Reindeer in Finnish Lapland


9. לצפות בשמש הארקטית.

ממש כמו בסדרה של נילס הולגרסון, השקיעות היפות ביותר. ואילו בימי החורף תוכלו לראות שקיעה וזריחה שאוכת דקות ספורות בלבד! במקומות מסויימים ובעונות מסויימות כל היום חשוך או מואר למשך תקופה ממושכת. זה קצת כמו להיות בעולם אחר ומשהו מזכיר לי חווייה מתוך הספר "הנסיך הקטן"

Lapland Sunset

9. איפה עוד תוכלו ללכת למלון קרח ולישון על מיטת קרח שכזו?

חוויה הזויה וקסומה בו זמנית! בכלל המחשבה לבנות דברים מהשלג מצמררת אותי וגורמת לכל הגוף שלי לקפוא מצד אחד ולהתרגש מצד שני...

Icehotel - Swedish Lapland

מאחל לכם טיול מופלא
שלחו תמונות מהטיולים שלכם ושתפו בחוויות

שתפו את הבלוג עם אנשים שיוכלו ליהנות מבלוג זה
וכמו כן צרו קשר וספרו לי מה אתם חושבים

שלכם
עמית אופיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר